Telenor er en stor spiller på det danske telemarked og har da også mange år på bagen. De har dog kun været kendt som Telenor i Danmark siden 2008.
Som kunde hos Telenor bliver du en del af en stor international virksomhed. Telenor har deres egentlige hovedsæde i Norge, og de ejer teleskaber i hele norden samt flere steder i resten af verden.
Vi har i Danmark kun kendt dem som teleselskab med navnet Telenor siden 2008. Allerede i år 2000 købte de sig dog ind i teleselskabet Sonofon, og i 2005 købte de også bredbåndsudbyderen Cybercity. I 2008 valgte de at sammensmelte de to firmaer for at skabe Telenor i Danmark. Telenor ejer også CBB Mobil.
Telenor deler netværk med Telia, og det betyder, der er rigtig god dækning til data.
Mobiltelefoni fra Telenor
Telenor tilbyder flere forskellige abonnementer. De har især pakker for dig, der taler meget i telefonen og bruger en relativt stor mængde data.
... eller sammenlign selv)
(Udbyder | Taletid | Data (Netværk) | SMS/MMS | Binding | Pris |
---|---|---|---|---|---|
Fri tale
|
20 GB
(Telia/Telenor inkl. 4G) |
Fri
|
6 mdr
|
||
Fri tale
|
50 GB
(Telia/Telenor inkl. 4G) |
Fri
|
6 mdr
|
||
Fri tale
|
1000 GB
(Telia/Telenor inkl. 4G) |
Fri
|
6 mdr
|
Hvis du er i tvivl om, hvilket abonnement der passer bedst til dig, eller hvor meget data du skal have, kan du følge vores abonnementsguide rettet mod bestemte personer, og finde den bedste løsning for dig.
Ekstra service
Telenor har adgang til en lang række lande, hvor du kan bruge dit abonnement inden for visse rammer. Du får desuden adgang til Viaplay i en begrænset periode, ligesom der er mulighed for at få rabat, hvis du skal have flere abonnementer. Der er også rabatter, hvis du udover flere mobilabonnementer også skal have bredbånd.
Telenor kan derfor være et godt valg for familien.
Hvad mener andre om Telenor? 5,9
På Trustpilot har forbrugere mulighed for at anmelde produkter og tjenester, som de modtager.
Telenors score på Trustpilot placerer sig i den acceptable ende blandt udbyderne – blandt de store udbydere med eget netværk ligger i den absolut bedste ende.
De kritiske anmeldelser klager mest over dårlig kundeservice og ikke mindst de medarbejdere, der står for kundekontakt. Mange klager over at de føler sig bondefanget og dårligt behandlet, og udviser en klar frustration over at løbe panden mod en administrativ mur.Generelt føler flere også, de skal kæmpe for at komme ud af abonnementet.
De positive anmeldelser går dog omvendt på netop god betjening og gode produkter. En hel del mener at de har fået en god service og ikke mindst et godt produkt, som er nemt at bruge. Der er også en del ros til medarbejderne i butikken, der får klart mest ros, selv om der også er kritik af butiksmedarbejderne blandt de negativt stemte anmeldere.