Greenspeak er en nyere udbyder af mobiltelefoni, der så sin spæde start i 2015.
Som navnet antyder, forsøger de at være et grønt alternativ på markedet. Det giver sig mest af alt udtryk i, at de donerer penge til velgørenhed.
Målet er ikke at give overskud til virksomheden, men i stedet donerer de overskuddet til velgørenhed – hvem der får penge, er kunderne med til at bestemme.
Samtidig lover de, at ingen medarbejdere skal kunne tjene mere end 30.000 kroner om måneden, hvilket inkluderer alle i organisationen. Ifølge deres hjemmeside har de i juli 2018 doneret næsten 350.000 kroner til velgørenhed.
Priser hos Greenspeak
Greenspeaks priser er ganske rimelige. De ligger fint i tråd med andre billige abonnementer på markedet.
... eller sammenlign selv)
(Udbyder | Taletid | Data (Netværk) | SMS/MMS | Binding | Pris |
---|
Udbyder | Taletid | Data (Netværk) | SMS/MMS | Binding | Pris |
---|---|---|---|---|---|
6 timer
|
6 GB
(Telia/Telenor inkl. 4G) |
Fri
|
Ingen
| ||
30 timer
|
30 GB
(Telia/Telenor inkl. 4G) |
Fri
|
Ingen
| ||
Fri tale
|
50 GB
(Telia/Telenor inkl. 4G) |
Fri
|
Ingen
| ||
Fri tale
|
1000 GB
(Telia/Telenor inkl. 4G) |
Fri
|
Ingen
|
Ekstra services
Greenspeak adskiller sig så afgjort fra de andre udbydere på, at de donerer overskuddet til velgørenhed, og samtidig også har focus på en politik omkring lønninger.
Omvendt bør man naturligvis huske på, at man også selv kan donere til velgørenhed ved siden af et billigere abonnement, men omvendt er det en fin måde at kunne bidrage til fine projekter – og generelt er de også fint med på priserne, så det ikke behøver koste mere, end hvad der alligevel var et optimalt valg for dig.
Hvad mener andre om Greenspeak? 9,4
Trustpilot er en side, hvor forbrugere kan anmelde produkter, de modtager.
Der er ros af konceptet, og flere giver udtryk for, at de er meget glade for at vide, at overskuddet fra deres abonnementer går til gode ting i stedet for lønninger. Flere roser også kundeservice, som er gode og hjælpsomme.
Generelt er der stort set kun ros i de 53 anmeldelser, og reelt er der kun én negativ anmeldelse.
Det er fra en der blev takseret for forbrug i Norge via satellit, selv om han var oplyst, at forbrug i EU er inkluderet i hans abonnement. Da han var på et skib, vil det vi udgangspunktet ære samme regler uanset selskab, men han følte sig altså dårligt vejledt.
En enkelt anden kunde er også meget glad, men føler dog hastigheden på dataen er lidt sløv, og har derfor kun givet 4 ud af 5 stjerner. De øvrige 51 anmeldelser, der var på siden, da denne tekst blev skrevet, har alle givet 5 ud af 5 stjerner.